Kontorsstädning

Kontorsstädning - ren arbetsglädje

En välstädad arbetsplats är A och O för arbetsmiljön och hälsan. Ett rent och snyggt kontor gör också susen för de anställdas trivsel, motivation och produktivitet. För att inte tala om vilket positivt intryck era kunder eller klienter får när de besöker er verksamhet. Vi på Maries Puts & Städ erbjuder professionell kontorsstädning för vanliga kontor men även kompletta städtjänster för affärslokaler, lager, skolor och vårdinrättningar. Skicka en förfråga om kontorsstädning redan idag och få prisuppgifter för just era lokaler!

 

08 86 18 17

Behöver du hjälp? Kontakta oss Mån - Fre 08.00 - 16.30

loading

Vi förbättrar arbetsmiljön i Stockholm

Maries Puts & Städ är ett familjeföretag med 25 års erfarenhet av kontorsstädning på företag av alla slag i hela Stockholmsområdet. Våra städavtal utgår alltid från varje kunds individuella behov och önskemål. Vi är miljöcertifierade och arbetar hårt för att leverera högkvalitativa tjänster och service i toppklass.

Kontorsstädning med abonnemangsavtal är ett förtroendeuppdrag och därför har alla våra medarbetare genomgått utbildning, praktik och har tystnadsplikt. Självklart omfattas vår städpersonal av kollektivavtal och vi är ansvarsförsäkrade i Länsförsäkringar.

Vårt mål är att förenkla vardagen och förbättra arbetsmiljön för våra kunder. Därför erbjuder vi på Maries Puts & Städ även kompletterande städtjänster t.ex. blomvård, handdukstvätt och enklare fastighetsskötsel.

Välkommen med din förfrågan!

Detta ingår i kontorstädning

Vi arbetar utifrån ett standardavtal som omfattar nedanstående punkter:

Kontorsrum/kontorslandskap

  • Dammtorkning av samtliga tillgängliga fria ytor

  • Golv moppas och våttorkas vid behov

  • Dammsugning av golv och mjuka mattor

Lunchrum

  • Dammtorkning av fria ytor på möbler

  • Rengöring av fria ytor på diskbänkar

  • Golv dammsugs, moppas och våttorkas

Toaletter

  • Rengöring av toalett och tvättställ samt fria vågräta ytor

  • Golv dammsugs, moppas och våttorkas

  • Påfyllning av toalettpapper, pappershanddukar och flytande tvål

Entréer och korridorer

Golv dammsugs, moppas och våttorkas vid behov

Sopor

Sopor transporteras till soprum alternativt återvinningscentral

Kompletterande tjänster

Dessutom kan vi hjälpa till med:

  • Storstädning

  •  Fönsterputsning

  •  Polering av stengolv enligt Twister-metoden som ger
     lättstädade golv med hög glans

  •  Mattservice/entrémattor

  • Leverans av förbrukningsmaterial

" Vill tacka för noggrant och väl utförd städ, samt trevlig städpersonal. "  Aleris Omsorg AB

" Proffsigt genomförd storstädning och golvvård. Maries puts och städ visade en bra flexibilitet i sitt åtagande för …"  B. von Gerber - SelfHelpGruppen AB

" Måste bara tala om hur nöjda vi är med städningen och jag har lovat att maila från företagsledningen hos oss och …"  Karla Låsservice AB

Finns det några speciella tider för städningen?

Tiden kommer vi överens med kunden om, vi försöker uppfylla kundens önskemål så gott vi kan. Men några bestämde tider har vi inte.

Kan vi vara på kontoret under städningen?

Ja, kontoret kan vara bemannat under städningen. Men då måste man självklart ha förstående för störande ljud så som dammsugning.

Är det alltid samma person som kommer och städar?

Ja, om du har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom och semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Ingår städmaterialet?

Här kan du se om städmaterial ingår till tjänsten du beställt. Ingår städmaterialet?

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Gå till avbokningsformuläret »

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om det är något som vi missat i utförandet kan du alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om du som kund själv åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjligthet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela detta inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
Gå till reklamationsformuläret »

" Vill tacka för noggrant och väl utförd städ, samt trevlig städpersonal. "  Aleris Omsorg AB

" Proffsigt genomförd storstädning och golvvård. Maries puts och städ visade en bra flexibilitet i sitt åtagande för …"  B. von Gerber - SelfHelpGruppen AB

" Måste bara tala om hur nöjda vi är med städningen och jag har lovat att maila från företagsledningen hos oss och …"  Karla Låsservice AB