Vanliga frågor och svar

Vilka kunder anlitar Maries Puts & Städ?

De kunder som anlitar oss för städhjälp är både företag (främst små och medelstora) samt privatpersoner i Stockholm med omnejd. Vi har såväl kunder med enstaka städuppdrag som långsiktiga fasta kunder.

Vilka är ni som arbetar hos Maries Puts & Städ?

Hos Maries Puts & Städ är vi över 200 medarbetare som erbjuder våra kunder en ren städservice med kvalitet. Vi arbetar alla med omtanke om våra kunder, varandra och miljön.

Vad har ni för säkerhetspolicy?

Hos oss är trygghet och säkerhet en viktig del i vårt dagliga arbete, det gäller både för de som anlitar oss för städhjälp och för våra medarbetare. Därför har vi tagit fram några rutiner kring säkerheten:

  • Våra medarbetare bär ID-kort och företagskläder
  • Vi är ansvarsförsäkrade
  • Vi samarbetar med SSF (Svenska Stöldskyddsföreningen) gällande märkning och säkerhet när det gäller nyckelhantering.
  • Vi begär utdrag ur belastningsregistret för all vår personal
  • All vår personal skriver på ett sekretessavtal vid anställning

Vilka städtjänster har ni?

Bland våra städtjänster finns fönsterputsning, trappstädning, storstädning, flyttstädning, kontorsstädning, privatstädning m.fl.

Hur jobbar ni med miljö?

Enligt ISO 14001. Vi använder miljövänliga rengöringsmedel och använder så lite vatten som möjligt samt doseringspump vilket gör att man inte använder mer medel än nödvändigt. Där så är lämpligt använder vi torra metoder. Vi återanvänder städmaterial så som moppar och trasor. Sopsortering sker enligt kundens önskemål och lokalens möjligheter. Vi har miljöbilar och sopsorterar på kontoret.

Är det alltid samma person som kommer och städar?

Ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Hur betalar man?

Man betalar mot faktura i efterskott. För privatpersoner som ska använda sig av RUT-avdraget fixar vi kontakten med Skatteverket och skickar en faktura med det lägre beloppet. Företag och fastighet får månadsfaktura.

Måste jag lämna ut nycklar?

Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Gå till avbokningsformuläret »

Är ni godkända för F-skatt?

Ja, vi är ett aktiebolag och innehar F-skattsedel.

Är personalen från Maries Puts & Städ tillförlitlig?

Ja, du kan alltid lita på våra medarbetare som vi väljer med stor omsorg. Maries Puts & Städ har funnits i över 20 år och vi har lång erfarenhet av rekrytering.  Alla våra medarbetare genomgår internutbildningar, skriver under ett sekretessavtal samt lämnar in utdrag ur belastningsregistret.

Är personalen hos Maries Puts & Städ försäkrad?

Ja, alla i vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.
Vi har också försäkring för skador på egendom om vår personal skulle råka orsaka det. Försäkringen gäller för upp till 10 miljoner kronor.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan. Gå till reklamationsformuläret »

 

 

08 86 18 17

Behöver du hjälp? Kontakta oss Mån - Fre 08.00 - 16.30

 

" Tackar än en gång för jättebra städning! Glöm inte framföra det till killen som gjorde det! Återkommer gärna till er …"  Anders Hammar

" Först och främst var ni väldigt snabba att återkoppla på städförfrågan vilket jag verkligen uppskattade och det var …"  Lina

" Vill bara säga att vi vart jättenöjda och Simon som städade var jättetrevlig! Kommer rekommendera er vidare! "  Daniella

" Jag ville bara säga att jag blev väldigt nöjd! Allt var superfint och noga städat. Jag kommer rekommendera er vidare! "  Ida

" Vi har haft hemstädning ett tag och är nöjda med den. Vill dock ta detta tillfälle i akt att faktiskt meddela det …"  Malin Jakobsson

 

 

Presentkort

Ge vårt presentkort till någon du tycker om! Beställ presentkort