Hemstädning

KAMPANJ! *Köp hemstädning och få värdecheck på miljövänligt städmaterial av värde 500 kr. 

Vill du veta vad det kostar att få ditt hem välstädat och fräscht? Då har du kommit rätt! Med några enkla knapptryck räknar du snabbt ut ditt pris. Välj hur ofta du vill att vi ska komma och städa hos dig. Du kan när som helst backa eller avbryta din förfrågan. Om du vill boka direkt fyller du bara i dina personuppgifter på slutet och skickar iväg beställningen.*Gäller bokningar t.o.m 15 april. 

08 86 18 17

Behöver du hjälp? Kontakta oss Mån - Fre 08.00 - 16.30

loading

Hemstädning i Stockholm

Ett välstädat hem ger större avkoppling!

Det är inte alla som tycker om att städa – men alla uppskattar ett välstädat hem! Att komma hem till ett rent och välstädat hem skänker harmoni och lugn i en stressad vardag. Låt oss städa din bostad och få mer tid över för socialt umgänge och fritidsintressen.

Hemstädning är ett förtroendeuppdrag och vårt första städtillfälle är en provstädning där en arbetsledare också närvarar. Därefter bestämmer du om du vill starta ett abonnemang hos oss eller inte. Du kan välja hemstädning varje vecka, varannan eller var fjärde vecka. Vår personal är välutbildad och har tystnadsplikt.

Maries Puts & Städ har 25 års erfarenhet i branschen och vår personal är kompetent och uppskattad, något som tydligt visar sig i vår höga kundnöjdhet. Givetvis är alla våra medarbetare försäkrade och har avtalsenliga löner. 


Vid önskemål om återkommande städning tecknar du ett abonnemang med Maries Puts & Städ. Priset per uppdrag blir då lägre än vid hemstädning vid enstaka tillfällen. Avtalet löper tillsvidare med en uppsägningstid på en månad. Vi kommer då till dig enligt ett rullande schema och det är samma person som kommer varje gång utom vid sjukdom eller semester.

Vid hemstädning använder vi normalt ditt städmaterial, men om du vill kan du beställa prisvärda och miljövänliga rengöringsmedel samt moppar och trasor av oss. 

Läs om vilka moment som ingår i tjänsten här:

» Tjänstebeskrivning

 

För mer information läs i vår broschyr:

 

" Jag är mycket nöjd både med städningen och hela hanteringen av ärendet. Har använt er tidigare och var lika nöjd då. "  Linda Sträng

" Vill bara ge en stor eloge till dom killar från erat företag som var och putsade mina fönster + inglasning igår på …"  Malin Andersson

" Jag vill bara tacka han som städade min lägenhet. Han gjorde ett suveränt arbete och jag kommer absolut att …"  Kajsa Mahne

" Jag ville bara säga att jag blev väldigt nöjd! Allt var superfint och noga städat. Jag kommer rekommendera er vidare! "  Ida

" Jätte fint! Över förväntan! Mer än vad jag trodde! Jag kommer att använda mig utav er igen. "  Lillemor Jansson Skogsberg

 

 

Presentkort

Ge vårt presentkort till någon du tycker om! Beställ presentkort

Frågor & svar kring våra hushållsnära tjänster i Stockholm!

Vi har en i familjen som är allergisk, är det starka medel?

Nej, vi använder främst skonsamma medel och joniserat vatten.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet. Läs mer om skattereduktion här.

 

Hur tecknar jag ett städabonnemang?

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Vad ingår i ett hemstädsabonnemang?

Här kan du läsa om de moment som ingår.

Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Måste jag vara hemma vid första städtillfället?

Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?

Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Efter första städtillfället, måste jag kontakta er för att få fortsatt städning?

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Är det alltid samma person som kommer och städar?

Ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Ingår städmaterialet?

Här kan ni se om städmaterial ingår i tjänsten ni beställt. Ingår städmaterialet?

Vilka städmaterial ska jag ha hemma?

För att du som kund ska få den kvalitet du vill, tillhandahåller du det material du själv valt. Det innebär t.ex. en välfungerande dammsugare, hink och mopp, samt särskilt rengöringsmedel på grund av t.ex. allergi eller speciella ytor. Vi kan även sälja och leverera ett komplett städset till dig som kund.

Jag har pälsdjur hemma, vad ska jag tänka på?

Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. Maries Puts och Städ ansvarar inte för husdjur. 

Vad händer om min bostad är hårt smutsad?

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 300kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.

Kan jag känna mig trygg med att kvittera ut nycklar till er?

Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Hur lång tid tar det att städa min bostad?

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.

Måste jag lämna ut nycklar?

Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Gå till avbokningsformuläret »

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan. Gå till reklamationsformuläret »

 

 

 

" Jag är mycket nöjd både med städningen och hela hanteringen av ärendet. Har använt er tidigare och var lika nöjd då. "  Linda Sträng

" Vill bara ge en stor eloge till dom killar från erat företag som var och putsade mina fönster + inglasning igår på …"  Malin Andersson

" Jag vill bara tacka han som städade min lägenhet. Han gjorde ett suveränt arbete och jag kommer absolut att …"  Kajsa Mahne

" Jag ville bara säga att jag blev väldigt nöjd! Allt var superfint och noga städat. Jag kommer rekommendera er vidare! "  Ida

" Jätte fint! Över förväntan! Mer än vad jag trodde! Jag kommer att använda mig utav er igen. "  Lillemor Jansson Skogsberg

 

 

Presentkort

Ge vårt presentkort till någon du tycker om! Beställ presentkort