Med vår hemstädning slipper du kånka runt på dammsugaren, svabba golv, skura badrummet och allt annat som hör veckostädningen till. Vi har arbetat med hemstädning i Nacka i över 25 år och vet vad som ska göras för att hemmet ska bli rent och fräscht. Du väljer själv om du vill boka hemstädning då och då, eller löpande genom vårt smidiga abonnemang. Alla våra medarbete har relevant utbildning och bra arbetsvillkor.
Se fram emot att snart kunna kliva in i ditt välstädade hem!
Hos oss är det första städtillfället en provstädning. Det innebär att en av våra städare kommer och städar, medan en arbetsledare berättar för dig hur allt går till och lyssnar på dina önskemål. Välj sedan att boka hemstädning då och då eller med vårt smidiga abonnemang, där samma person kommer och städar varje, varannan eller var fjärde vecka.
Vid abonnemang ingår städartiklar, som vi fyller på löpande och vi använder oss av miljövänliga medel så långt det är möjligt. Du får också ett lägre pris med abonnemang, än om du bokar hemstädning sporadiskt. Du har endast en månads uppsägningstid, tre dagars garanti och vi har en ansvarsförsäkring om något skulle hända.
Du som kund ska ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse samt en skurhink med press. Vid regelbunden städning levererar vi städdukar, rengöringsmedel och övrig utrustning. Vi genomför alltid städningen enligt våra specifikationer. Efter genomfört uppdrag lämnas en checklista på alla utförda moment.
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Det beror helt på hur stort du bor, om ni är många eller om du har pälsdjur. Ring gärna vår kundtjänst om du vill diskutera vilken frekvens du ska välja.
Priset baseras på antal kvadratmeter samt vilken frekvens du väljer på hemstädningen. Du får en exakt prisuppgift genom att fylla i formuläret här på sidan och kan därefter gå vidare med din bokning. Självklart gäller RUT-avdraget, som innebär att du enbart betalar 50 % av arbetskostnaden.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan maries.se kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom tre arbetsdagar efter att städningen är utförd.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.
Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden.
Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 300kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.
Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före inbokad tjänst har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning inom 72 timmar innan inbokad tjänst debiteras avbokning enligt följande:
Hemstädning, fönsterputs, kökstvätt och badrumstvätt:
- Upp till 150kvm/1-15 fönster/badrumstvätt: 300 kr
- Över 150 kvm/15 fönster eller mer/kökstvätt: 600 kr
Storstädning, flyttstädning, byggstädning:
- Upp till 150kvm: 700 kr
- Över 150kvm: 1 400 kr
Ombokning 72-48 timmar innan inbokad tjänst debiteras med 100 kr i ombokningsavgift. Vid ombokning inom 24 timmar sker debitering enligt ovan debiteringsmodell.
För att vara giltig skall avbokning eller ombokning av städning ske skriftligen per e-post eller muntligen per telefon till maries.se. Vid tvist kring avbokning skall mottagen bekräftelse från maries.se kunna visas upp av kund.
Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.
Ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.
Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.
Vi levererar städdukar, övrig utrustning och rengöringsmedel till första städtillfället. Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press.
Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. Maries Puts och Städ ansvarar inte för husdjur.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.
Nej, vi använder främst skonsamma medel och joniserat vatten.
Vi på maries.se strävar alltid efter att använda miljövänliga produkter när det är möjligt. Vi är också mycket noga med att dosera våra rengöringsmedel rätt. På detta sätt kan vi erbjuda en skonsammare städning för både miljö och människa.
Mer om vårt miljöarbete här