Badrumstvätt i Stockholm

Badrumstvätt

Koppla av i ett glänsande rent badrum! 

Respekt. Ansvar. Hälsa

Vi fortsätter att städa och putsa fönster men har vidtagit extra åtgärder. Läs vad vi gör i samband med Covid-19.

Respekt. Ansvar. Hälsa

Vi fortsätter att städa och putsa fönster men har vidtagit extra åtgärder. Läs vad vi gör i samband med Covid-19.

Badrumstvätt Stockholm

Rent på djupet

Ett badrum ska vara rent, blankt och väldoftande. Inga matta hinnor på speglar och kakel eller kalkstrimmor i hörnen. För att uppnå det behöver den ordinarie veckostädningen ibland kompletteras med en grundlig städning av badrummet om man verkligen vill få bort smuts, kalk och bakterier på djupet.

Med maries.se och vår effektiva badrumstvätt får du ett hygieniskt och skinande rent badrum som är mer lättstädat i vardagen. 

Läs mer + Frågor & Svar +


Badrumstvätt i Stockholm

En badrumstvätt, som vi på maries.se gör den, är en rejäl rengöring från tak till golv, ja till och med ned i golvbrunnen. Vi tar bort kalk, putsar fönster och städar på de där svåra ställena längst in under badkaret.

Vad kostar det?

Du kan snabbt och enkelt ta reda på vad det kostar att göra en badrumstvätt i ditt hem. Fyll bara i dina uppgifter i formuläret ovan så får du priset direkt. 

Så här beställer du badrumstvätt

I formuläret högst upp på sidan fyller du i dina uppgifter, väljer datum och tid för städningen samt eventuella tilläggstjänster innan du slutför bokningen med kontaktuppgifter, adress, uppgift om nycklar mm. Priset för tjänsterna framgår tydligt innan du slutför beställningen.

Hur går badrumstvätten till?

Vi tar med oss all utrustning som behövs för badrumstvätten. Vi genomför städningen enligt vår tjänstebeskrivning.

Fördelar badrumstvätt hos maries.se

  • Hygieniskt och skinande rent
  • Miljövänliga städartiklar ingår
  • Ansvarsförsäkring om något inträffar
  • Tre dagars garanti
  • Erfaren och välutbildad personal
  • RUT-avdraget gäller - du betalar endast 50% av arbetskostnaden

Här kan du se vilka moment som ingår i tjänsten:

 Tjänstebeskrivning


Vanliga Frågor & Svar

Har maries.se vaccinationskrav på de anställda?

Vi har vidtagit massvis av åtgärder för att minska på smittorisken. Vi utför fortfarande social distansering mellan anställda, munskydd för de kunder som vill, samt ytdesinficering efter städning. Läs mer på: https://www.maries.se/blogg/covid19/

Vi har inget vaccinationskrav på våra anställda då det inte är lagligt att tvinga en anställd att vaccinera sig. Vi har inte heller möjlighet att spara hälsouppgifter om en anställd, som exempelvis om det har vaccinerat sig, då det är ett brott mot dataskyddsförordningen GDPR. Därför önskar vi att våra kunder inte rådfrågar kring vaccination av våra anställda med hänsyn till de anställdas integritet.

Vad gör ni i samband med Covid-19?

Vi fortsätter att städa och har vidtagit extra åtgärder för att du ska känna dig trygg med oss som leverantör. Läs mer om våra extra åtgärder.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.  Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. 

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet. 
Badrumstvätt i Stockholm

Smarta kapslar för rätt dosering

Våra rengöringsmedel levereras i färdiga doseringskapslar så att det är lättare att dosera rätt. Kapslarna löser snabbt upp sig i vanligt vatten och sedan är det bara att sätta igång med sin miljövänliga städning!

Mer om oss
Reco-logga Reco-logga Reco-logga Årets Gasell 2013Årets Gasell 2011Årets Gasell 2009 Miljövänliga städprodukter SOS-logga