Hemstädning i Stockholm

Hemstädning

Ren känsla hemma

Slipp göra jobbet själv!

Visst skulle det vara härligt att slippa härja runt med dammsugaren, svabba golv, tvätta toan och kämpa med allt annat som behöver göras rent.

Nu ingår städartiklar i ditt abonnemang!

Låt oss göra jobbet istället – vi älskar att städa och har gjort det i Stockholm i över 25 år!

Boka redan idag så har du snart ett välstädat hem!

Läs mer + Frågor & Svar +


Hemstädning i hela Stockholm

Du får över 25 års erfarenhet av hemstädning

Vi på maries.se har över 25 års erfarenhet i städbranschen, vilket är en extra trygghet för dig. Vi utför städning i hela Storstockholm. Vår personal är kompetent, uppskattad och omtyckt, vilket syns tydligt i vår höga kundnöjdhet. Självklart är vår personal välutbildad och har tystnadsplikt. Och naturligtvis är alla våra medarbetare försäkrade och har avtalsenliga löner.

Ta enkelt reda på vad det kostar

Du kan snabbt och enkelt ta reda på vad det kostar att få ditt hem skinande rent. Fyll bara i dina uppgifter ovan så får du priset direkt. Vill du beställa hemstädning på en gång så fyller du bara i dina personuppgifter och skickar in beställningen. 

Gör så här och få städning till bättre pris

Naturligtvis blir det förmånligare när du tecknar ett abonnemang och låter oss städa kontinuerligt hos dig. Du väljer dock själv hur ofta du vill att vi ska städa hos dig. Och du behöver inte teckna något abonnemang om du inte vill utan kan beställa hemstädning precis när det passar dig. 

Hos oss får du alltid en provstädning

När du bokar städning hos oss så är det första städtillfället en provstädning. Då kommer en av våra städare och ser till att ditt hem blir rent och snyggt. Dessutom kommer en arbetsledare som är med för att berätta hur allt går till På så vis märker du själv att det är tryggt och säkert att anlita oss för hemstädning.

Bestäm själv hur ofta du vill få städat

När vi genomfört vår provstädning så bestämmer du om du vill starta ett abonnemang (som ger dig lägre kostnad) eller om du vill anlita oss sporadiskt. När du väljer abonnemang kan du välja att få städat varje vecka, varannan eller var fjärde vecka. Välj det som passar dig bäst.

Hur fungerar det?

Vi levererar städdukar, övrig utrustning och rengöringsmedel till första städtillfället. Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse samt skurhink med press. Efter utfört uppdrag lämnas en checklista på utförda moment.

Fördelar med abonnemang

  • Praktiskt och enkelt – du vet alltid när vi kommer och städar
  • Lägre pris – du får hemstädningen till ett förmånligare pris än om du beställer sporadiskt 
  • Bara en månadsuppsägningstid – så du sitter aldrig fast i något avtal
  • Trygghet – samma person städar hos dig (utom vid sjukdom eller semester)
  • Egna miljövänliga städartiklar. Som abonnemangskund får du ett städkit levererat direkt till din bostad vid första tillfället. Vi fyller på var tredje månad. Enkelt och smidigt för dig som kund.

Här kan du se vilka moment som ingår i tjänsten:

 Tjänstebeskrivning



Vanliga frågor & Svar

Lämnar ni garanti på städningen?
 

Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.  Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om vi inte är nöjda?
 

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?
 

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Kan jag känna mig trygg med att kvittera ut nycklar till er?
 

Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Vad händer om min bostad är hårt smutsad?
 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 300kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.

Hur lång tid tar det att städa min bostad?
 

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.

Måste jag lämna ut nycklar?
 

Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad har ni för avbokningsregler?
 

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Efter första städtillfället, måste jag kontakta er för att få fortsatt städning?
 

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Är det alltid samma person som kommer och städar?
 

Ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Hur tecknar jag ett städabonnemang?
 

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?
 

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Måste jag vara hemma vid första städtillfället?
 

Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?
 

Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Vilka städmaterial ska jag ha hemma?

 

Vi levererar städdukar, övrig utrustning och rengöringsmedel till första städtillfället. Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press.

Jag har pälsdjur hemma, vad ska jag tänka på?
 

Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. Maries Puts och Städ ansvarar inte för husdjur.

Får man använda RUT-avdrag?
 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet. 

Vi har en i familjen som är allergisk, är det starka medel?

Nej, vi använder främst skonsamma medel och joniserat vatten.

Miljön alltid i fokus 

Vi på maries.se strävar efter att endast använda oss utav miljövänliga produkter och är mycket noga med att dosera rätt. Det blir även mer skonsamt för våra medarbetare på det viset. Malous medel som vi bland annat använder är i form av kapslar och är skonsamma för miljön.

Mer om oss
ISO 9001     ISO14001     ISO18001 Årets Gasell 2008Årets Gasell 2009Årets Gasell 2011 Årets Gasell 2013     Miljövänliga städprodukter

Anmäl dig till maries.se nyhetsbrev

Ta del av våra medlemmars specialerbjudanden!