Ser du fram emot att flyttstäda din bostad i Stuvsta? Om inte, så tar vi gärna hand om flyttstädningen åt dig. Så kan du istället flytta, packa upp allt och skapa ett nytt, trivsamt hem. Våra erfarna medarbetare ser till att ditt hem blir skinande rent och fint, så att du får godkänt av värden eller köparen.
maries.se är en miljöcertifierad städfirma som har arbetat med flyttstädning i Stuvsta i över 25 år. Vi vet, att för att flyttstädningen ska bli godkänt krävs det att allt städas riktigt ordentligt. Badrummet ska tvättas skinande rent, ända ner i golvbrunnen. Alla dolda utrymmen ska skrubbas; så som bakom spis och kylskåp. För att inte nämna golvlister, eluttag och dörrhandtag som ska vara fläckfria. Det är många detaljer och vi har koll på dem.
Vi står för all utrustning som behövs för flyttstädningen och ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag. Vi behöver endast tillgång till el och vatten.
Om ni flyttar samma morgon som städningen sker rekommenderar vi att ni tömmer badrum och plockar undan på fönsterbrädor först så börjar vi städningen i badrum samt med fönsterputsningen.
Du behöver inte vara hemma under flyttstädningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.
Priset baseras på antal kvadratmeter, takhöjd samt vart du bor.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 3 dagar efter att städningen är utförd
Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.
Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.
Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.
Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden.
Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.
98 % av alla städningar börjar kl 08.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00.
Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.
Ja städmaterial ingår.
Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före inbokad tjänst har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning inom 72 timmar innan inbokad tjänst debiteras avbokning enligt följande:
Hemstädning, fönsterputs, kökstvätt och badrumstvätt:
- Upp till 150kvm/1-15 fönster/badrumstvätt: 300 kr
- Över 150 kvm/15 fönster eller mer/kökstvätt: 600 kr
Storstädning, flyttstädning, byggstädning:
- Upp till 150kvm: 700 kr
- Över 150kvm: 1 400 kr
Ombokning 72-48 timmar innan inbokad tjänst debiteras med 100 kr i ombokningsavgift. Vid ombokning inom 24 timmar sker debitering enligt ovan debiteringsmodell.
För att vara giltig skall avbokning eller ombokning av städning ske skriftligen per e-post eller muntligen per telefon till maries.se. Vid tvist kring avbokning skall mottagen bekräftelse från maries.se kunna visas upp av kund.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Vi på maries.se strävar alltid efter att använda miljövänliga produkter när det är möjligt. Vi är också mycket noga med att dosera våra rengöringsmedel rätt. På detta sätt kan vi erbjuda en skonsammare städning för både miljö och människa.
Mer om vårt miljöarbete här