Kontorsstädning företag Stockholm

Kontorsstädning & lokalvård

För ökad trivsel i dina lokaler!

Kontorsstädning & lokalvård i Stockholm

Kontorsstädning & lokalvård

När du anlitar oss på maries.se för kontorsstädning eller för övriga lokaler anpassar vi städningen efter just dina behov och efter lokalens utformning.

Naturligtvis bestämmer du själv hur ofta och i vilken omfattning du vill att era lokaler rengörs.

Läs mer + Frågor & Svar +


Kontorsstädning & lokalvård i Stockholm

Vardagsstädningen blir lättare

Varför är det viktigt att storstäda ibland? Jo, för även om den vanliga vardagsstädningen funkar finfint så finns det ofta delar och utrymmen som inte görs rent vid dessa tillfällen. När vi storstädar hos dig lägger vi även grunden för att göra den regelbundna städningen lättare och effektivare. Och när vi storstädar passar vi även på att putsa dina fönster, vilket brukar vara mycket omtyckt.
 

Vi hjälper dig gärna att planera in storstädningen så att den passar just dig och din verksamhet. Du väljer själv hur du vill anlita oss. Vill du anlita oss vid enstaka tillfällen? Eller vill du skaffa ett abonnemang hos oss? Valet är ditt. Vi hjälper dig gärna vad du än väljer. Och vårt mål är att du alltid ska känna att våra tjänster är kompletta och i toppklass. Ett bevis på detta är att vi hela tiden växer och att vi har mycket hög kundnöjdhet. Vi tänker på dig. Vi tänker på vår personal. Och vi tänker på miljön.

Just nu är vi över 250 proffsiga och engagerade medarbetare som hjälper dig att storstäda dina lokaler så att de blir snygga och rena till konkurrenskraftiga priser. Självklart är våra medarbetare försäkrade och har avtalsmässiga löner och kollektivavtal. Så passa på att ta kontakt med oss idag! Vi svarar gärna på alla dina frågor och naturligtvis får du prisuppgifter på vad det kostar att storstäda dina lokaler.

Kontorsstädning

Visst är det härligt att kliva in på kontoret när det är riktigt rent och snyggt! Det finns många fördelar med en välstädad arbetsplats. Det är bra för arbetsmiljön och hälsan. Dina anställda trivs bättre, blir mer motiverade och får mer gjort på dagarna.

Ge dina kunder att positivt intryck

Och dessutom ger en välstädad arbetsplats ett positivt intryck när dina kunder, klienter eller patienter besöker ditt företag. Får vi hjälpa dig att skapa en riktigt rent och snyggt kontor? Hos oss på maries.se får du professionell städning för ditt företag och ditt kontor. Vi erbjuder även kompletta städtjänster för affärslokaler, lager, skolor och vårdinrättningar. Passa på att skicka din förfrågan om kontorsstädning på en gång så får du prisuppgifter för just dina lokaler!
 

Vi förbättrar arbetsmiljön i Stockholm. Får vi förbättra din?

maries.se är ett familjeföretag som under de senaste 25 åren har städat alla typer av företag och företagslokaler i hela Stockholmsområdet. Våra städavtal utgår alltid från dina individuella behov och önskemål. Självklart är vi miljöcertifierade och vi jobbar alltid hårt på att du alltid ska vara mer än nöjd varje gång vi har städat ditt kontor. Vi är stolta över att vi i princip alltid får höga betyg när det gäller våra städtjänster och våra kunder säger ofta att våra tjänster är i toppklass.
 

Trygghet för dig

För oss är det viktigt att du och alla andra av våra kunder känner sig trygga och nöjda med våra tjänster. Därför har alla våra medarbetare en gedigen utbildning i att städa kontor, alla har gjort praktik innan de tar egna uppdrag och självklart har alla tystnadsplikt. Och naturligtvis omfattas vår städpersonal av kollektivavtal och vi är ansvarsförsäkrade i Länsförsäkringar. Bekvämt och tryggt för alla.

Förenkla din vardag

När du anlitar oss gör vi allt vi kan för att förenkla din vardag och förbättra arbetsmiljön på ditt företag. Därför erbjuder vi inte enbart kontorsstädning utan hos oss kan du även få kompletterande städtjänster. Till exempel blomvård, handdukstvätt och enklare fastighetsskötsel. Varför inte ta kontakt med oss nu när du har det i tankarna? Du får prisuppgifter på vad det skulle kosta att städa just ditt företag och naturligtvis svarar vi på alla dina frågor, så ta kontakt med oss redan idag.

 

Butiksstädning

Visste du att dina kunder köper mer när din butik är ren och välstädad? Det beror på två saker. För det första fokuserar dina kunder på dina produkter när det är välstädat istället för att irritera sig på att det är smutsigt. 
Och för det andra inger en fräsch och välstädad butik förtroende, vilket gör att fler handlar. Kunderna får helt enkelt en bättre helhetsupplevelse av din butik. Dessutom så trivs personalen bättre när din butik är ren och när personalen trivs så säljer de mer.
 

Du får en skräddarsydd städplan för just din butik

När du anlitar oss på maries.se anpassar vi din butiksstädning efter dina behov och efter lokalens utformning. Vi ser till att alla hyllor, montrar, diskar och kassor blir skinande rent. Vi rengör och polerar dina golv, städar rulltrappor och gör allt som behövs för att din butik ska bli skinande ren. Naturligtvis bestämmer du själv hur ofta och i vilken omfattning du vill att din butik rengörs. 

Vi har över 25 års erfarenhet av butiksstädning

maries.se är ett familjeföretag som har hjälpt butiksägare i Stockholmsområdet att få rena och fräscha butiker i över 25 år. Vi har idag över 250 välutbildade anställda som är proffs på att städa butiker. Självklart är våra medarbetare försäkrade samt har avtalsenliga löner och kollektivavtal. 

Kontakta oss idag och få en ren butik inom några dagar

När du ger oss förtroendet att städa din butik gör vi allt vi kan för att du ska bli mer än nöjd. Vi är mycket stolta över vår höga kundnöjdhet och vill naturligtvis få ännu fler och ännu nöjdare kunder. Så varför inte ta kontakt med oss nu, när du har oss i tankarna? Slå oss gärna en signal eller skicka en förfrågan via formulären på sidan, så får du prisuppgifter för just din butik och om du vill berättar vi mer om hur vi tar fram en skräddarsydd städplan för din affär. 

Låt oss ta hand om dina lokaler:

  • Kontor
  • Butik
  • Förskola 
  • Skola
  • Verkstäder

Välkommen att kontakta oss för prisuppgift! Fyll bara i formuläret så kontaktar vi dig.



Vanliga Frågor & Svar

Hur ofta behöver man storstäda ett kontor?

En storstädning då och då är bra både för lokalen och för arbetsmiljön. Även om den regelbundna städningen är tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte tas om hand regelbundet. Vi rekommenderar att man har ett par storstädningar per år för att hålla städstandarden på en hög nivå.

Lämnar ni garanti på städningen?
 

Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.  Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om vi inte är nöjda?
 

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Maries Puts & Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?
 

Maries Puts & Städ är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vad har ni för avbokningsregler?
 

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Kontorsstädning för företag i Stockholm

Miljön i fokus

Vi åker i möjligaste mån med kollektiva transportmedel till våra kunder, väljer rengöringsmedel som är skonsamma för miljön, doserar rätt, återanvänder material och källsorterar.

Mer om oss
ISO 9001     ISO14001     ISO18001 Årets Gasell 2008Årets Gasell 2009Årets Gasell 2011 Årets Gasell 2013     Miljövänliga städprodukter

Anmäl dig till maries.se nyhetsbrev

Ta del av våra medlemmars specialerbjudanden!